|
Nr.p.k. |
Grupas kvalifikācija |
Nosacījumi |
Kontrolnormatīvi |
Vērtēšana |
Audzēkņu skaits |
Audzēkņu vecums |
Min |
Max |
1. |
SSG |
8 |
10 |
9-12 |
- |
- |
2. |
MT-1 |
7 |
9 |
10-13 |
1) apsedlot; |
1) Sedlo attiecīgajā secībā ievērojot drošības tehn.noteikumus, zin iemauktu un sedlu sastāvdaļu nosaukumus. |
2) soļi, atvieglotie rikši maiņā; |
2) Ievēro uzsēdes pamatprincipus soļos, rikšos; vadības līdzekļu pielietošana. |
3) lēkši maiņā. |
3) Spēj pacelt zirgu lēkšos, ievēro un saglabā lēkšu uzsēdi. |
3. |
MT-2 |
7 |
9 |
11-14 |
1) jāšana bez kāpšļiem (soļi, rikši); |
1) Saglabā līdzsvaru neizmantojot tam vadības līdzekļus. |
2) iejādes pamatelemtu izpilde pēc komandām atsevišķi (pārejas, volti, virzienu maiņas); |
2) Izmanto vadības līdzekļus atbilstoši elementam uzturot un saglabājot nepieciešamo uzsēdi. |
3) jāšana pamīšus (soļi, rikši) |
3) Spēj orientēties telpā, izvēlas atbilstošu parvietošanās trajektoriju. |
4. |
MT-3 |
6 |
8 |
12-15 |
1) jāšana pamīšus (soļi, rikši) ar un bez kāpšļiem; |
1) Spēj orientēties telpā, izvēlas atbilstošu pārvietošanās trajektoriju, izvēlas atbilstošu pārvietošanās ātrumu, jāj ar un bez kapšļiem netraucējot zirgam. |
2) jāšana pāri kārtiņām maiņā; |
2) Atbilstoši pielieto vadības līdzekļus pirms un pēc kārtiņām kā arī saglabā ritmu pirms un pēc kartiņam un kārtiņu pārvarēšanas laikā. |
3) vairāku iejādes elementu kombinācija (pārejas, volti, virzienu maiņas) pēc komandām. |
3) Elementus izpilda precīzi noradītajas vietās vai pec attiecīgas komandas. Elementi atbilst to izpildes prasībām (lielums, precizitāte). |
5. |
MT-4 |
6 |
8 |
13-16 |
1) jāšana pamīšus (soļi, rikši, lēkši); |
1) Spēj orientēties telpā, izvēlas atbilstošu pārvietošanās trajektoriju, izvēlas atbilstošu pārvietošanās ātrumu, kustību biežumu un uzsedi attiecīgajā gaitā. |
2) vairāku kārtiņu dažādu kombināciju pārvarēšana (soļi, rikši); |
2) Optimāla pārvietošanās trajektorijas izvēle;
|
3) atsevišķas kārtiņas pārvarēšana lēkšos atkārtoti |
3) Spēj vairākkārt pārvarēt kārtiņas, saglabājot ritmu nezaudē kustīmas ātrumu, biežumu |
6. |
MT-5 |
5 |
7 |
14-17 |
1) patstāvīga iesilde (soļi, rikši, lēkši); |
1) Ir laika un telpas izjūta
|
2) pāreju izpilde dažādās gaitās, mainot uzsēdes pozīcijas atbilstoši uzsēdes pamatprincipiem; |
2) Izvēlas un saglabā uzsēdi atbilstoši gaitai, ievērojot uzsēdes pamatprincipus
|
3) 50 cm šķēršļa pārvarēšana ar kārtiņas palīdzību no rikšiem |
3) Šķēršļu pārvarēšanas pamatprincipu ievērošana (taisnvirziena kustība pirms un pēc šķēršļa), lēkšanas uzsēde. |
7. |
MT-6 |
5 |
7 |
15-18 |
1) patstāvīga iesilde (soļi, rikši, lēkši) dažādos virzienos ar un bez kāpšļiem; |
1) Spēj sekot līdzi laikam mainot secīgi gaitu ar un bez kāpšļiem. |
2) vairāku kārtiņu pārvarēšana kombinācijā lēkšos; |
2) Pārvar kārtiņas izvēloties attiecīgo, optimālo trajektoriju un pārvietošanās ātrumu.
|
3) 3-5 šķēršļu pārvarēšana pāri 50 cm augstiem šķēršļiem no rikšiem |
3) Ievēro lēkšanas tehniku pārvarot šķēršļus, izvēlas atbilstošu kustības ātrumu, izvēlas atbilstošu trajektoriju. |
8. |
MT-7 |
4 |
6 |
16-19 |
1) vadības maršruts ar iejādes, kārtiņu, statīvu elementu klātbūtni dažādās gaitās; |
1) Precīzi izmanto vadības līdzekļus, izvēlas attiecīgu trajektoriju, orientējas telpā, saglabā nepieciešamo kustības ātrumu un uzsēdi dažādās gaitās. |
2) viena šķēršļa pārvarēšana bez kāpšļiem; |
2) Saglabā līdzsvaru lēcot, pārvarot šķērsli netraucē zirgam, saglabā lēkšanas uzsēdi. |
3) 5-8 šķēršļu pārvarēšana pāri 50 cm augstiem šķēršļiem no rikšiem |
3) Ievēro lēkšanas tehniku pārvarot šķēršļus, izvēlas atbilstošu kustības ātrumu, izvēlas atbilstošu trajektoriju. |
9. |
SMP-1 |
4 |
6 |
17-20 |
1) iejāde - 1., 2. grupas shēma; |
1)kontroltreniņš, shēmas izpilde atbistoši vecuma grupai |
1) konkūrs jeb šķ. pārvarēšana 50-80 cm augstu šķēršļu pārvarēšana maršrutā;
2)šķēršļu rindas, klavišu pārvarēšana |
1) kontroltreniņs, maršruta veikšana ar šķēršļu augstumu un skaitu atbilstoši vecuma grupai
2) Tehniski pārvar šķ.rindas, klavišas |
10. |
SMP-2 |
4 |
6 |
18-21 |
1) iejāde 2.,3. grupas shēma; |
1) kontroltreniņš, shēmas izpilde atbilstoši vecuma grupai |
1) konkūrs jeb šķ. pārvarēšana 80-100 cm augstu šķēršļu pārvarēšana maršrutā;
2) šķēršļu sistēmas pārvarēšana |
1) kontroltreniņs, maršruta veikšana ar šķēršļu augstumu un skaitu atbilstoši vecuma grupai
2) Tehniski pāpvar šķēršļu sistēmu |
11. |
SMP-3 |
3 |
5 |
19-22 |
1) iejāde 3.,MB. grupas shēma; |
1) kontroltreniņš, shēmas izpilde atbistoši vecuma grupai |
1) konkūrs jeb šķ. pārvarēšana 110-130 cm augstu šķēršļu pārvarēšana maršrutā |
1) kontroltreniņs, maršruta veikšana ar šķēršļu augstumu un skaitu atbilstoši vecuma grupai |
12. |
ASM |
2 |
3 |
20-25 |
1) iejāde V1, V2, LB shēma; |
1) kontroltreniņš, shēmas izpilde atbistoši vecuma grupai |
1) konkūrs jeb šķ. pārvarēšana 130-150 cm augstu šķēršļu pārvarēšana maršrutā |
1) kontroltreniņs, maršruta veikšana ar šķēršļu augstumu un skaitu atbilstoši vecuma grupai |